Materská škola

Základné údaje:

Názov : ZŠ s MŠ Hontianske Tesáre

Počet tried: 2 (trieda 3-4 roč.detí, trieda 5-6 roč.detí)

Adresa MŠ: 962 68 Hontianske Tesáre č.148

Riaditeľka: Mgr. Anna Spišiaková

Zástupkyňa : Ivana Severová-Bachroňová

Telefón:+421 45/5596197

E-mail – MŠ: zshontiansketesare@gmail.cominfo@hontiansketesare.sk


My už ráno neplačeme za ockom a mamičkou.
Celý deň sa spolu hráme s mackom, s bábou, s autíčkom.
Vieme pekne poďakovať, poprosiť aj pozdraviť,
pri rozprávke ticho sedieť, spievať, kresli, súťažiť.
Aj zaviazať topánočky sa nám zavše podarí,
veď už nie sme malé deti, ale veľkí škôlkári.

 

Poslanie našej MŠ:


Život detí v MŠ je dobrým predpokladom pre ich celkový harmonický rozvoj. Vytvárajú sa tu podmienky na činnosti detí, ktoré im poskytujú sociálne a iné podnety pre ich rozvoj.

Na dosiahnutí žiadúcej úrovne školskej pripravenosti sa podiela aj vhodné výchovné pôsobenie, ktoré nám pomáha formovaťdieťa do úlohy školáka.

U detí v tomto období je potrebné rozvíjať schopnosti.:

REČOVÉ – správna výslovnosť, modulácia hlasu a rozvoj slovnej zásoby

MOTORICKÉ – rozvoj hrubej a jemnej motoriky

ORIENTAČNÉ – schopnosť orientácie sa v priestore, pochopenie významu slov označujúcich smer a priestorové videnie

AUDITÍVNE – schopnosť rozoznať smer odkieľ zvuk prichádza,

VIZUÁLNE – schopnosť rozlišovať podobnosti a rozdiely v tvaroch, predmetoch

ROZUMOVÉ – primeraný rozvoj rozumových funkcií dieťaťa

Treba však dodať, že absencia návštevy MŠ pre deti znamená problémy pri zaškoľovaní, najmä pre deti zo zanedbaného sociálneho prostredia.

V MŠ – Hont. Tesároch sme sa zamerali na preventívno-výchovnú logopedickú starostlivosť v predškolskom veku. Aplikácia zákl. reflexologických zákonitostí pri ovplyvňovaní vývinu reči v MŠ umožňuje, aby jazyková výchova plnila dôležitú integrujúcu funkciu.

Týmto systémom výchovy nám bolo umožnené včas odhaliť i nedostatky reči a to nielen ťažšieho charakteru, ale i také, ktoré sa v bežnej pedagogickej praxi prehliadajú, no majú nepriaznivé dôsledky na celkový rozvoj osobnosti dieťaťa. Osobným pohovorom s rodičom odporúčame návštevu logopedickej poradne.

Pedagogickí zamestnanci:

Meno/ Funkcia

Mgr. Erika Lukáčová/ Triedna učiteľka: I. trieda - prvý a druhý ročník 

Mgr. Terézia Luptáková/ Učiteľka

Mgr. Michaela Mráziková/ Triedna učiteľka: II. trieda - tretí a štvrtý ročník

Bc. Ivana Severová Bachroňová/ zástupkyňa riaditeľky školy pre materskú školu/ učiteľka        

Bc. Magda Straková/ učiteľka MŠ

Jana Liptáková/ Pedagogická asistentka/ Vychovávateľka


Nepedagogickí zamestnanci:

Meno/ Funkcia

Lucia Mozolová Bachroňová/ Vedúca zariadenia školského stravovania

Anna Dendišová/ kuchárka

Anna Kováčová/ pomocná kuchárka

Margaréta Paukovicová/ upratovačka