Obecný úrad Hontianske Tesáre
Hontianske Tesáre č. 66
962 68 Hontianske Tesáre
Materská škola
Základné údaje:
Názov : ZŠ s MŠ Hontianske Tesáre
Počet tried: 2 (trieda 3-4 roč.detí, trieda 5-6 roč.detí)
Adresa MŠ: 962 68 Hontianske Tesáre č.148
Riaditeľka: Mgr. Anna Spišiaková
Zástupkyňa : Ivana Severová-Bachroňová
Telefón:+421 45/5596197
E-mail – MŠ: zshontiansketesare@gmail.com / info@hontiansketesare.sk
My už ráno neplačeme za ockom a mamičkou.
Celý deň sa spolu hráme s mackom, s bábou, s autíčkom.
Vieme pekne poďakovať, poprosiť aj pozdraviť,
pri rozprávke ticho sedieť, spievať, kresli, súťažiť.
Aj zaviazať topánočky sa nám zavše podarí,
veď už nie sme malé deti, ale veľkí škôlkári.
Poslanie našej MŠ:
Život detí v MŠ je dobrým predpokladom pre ich celkový harmonický rozvoj. Vytvárajú sa tu podmienky na činnosti detí, ktoré im poskytujú sociálne a iné podnety pre ich rozvoj.
Na dosiahnutí žiadúcej úrovne školskej pripravenosti sa podiela aj vhodné výchovné pôsobenie, ktoré nám pomáha formovaťdieťa do úlohy školáka.
U detí v tomto období je potrebné rozvíjať schopnosti.:
REČOVÉ – správna výslovnosť, modulácia hlasu a rozvoj slovnej zásoby
MOTORICKÉ – rozvoj hrubej a jemnej motoriky
ORIENTAČNÉ – schopnosť orientácie sa v priestore, pochopenie významu slov označujúcich smer a priestorové videnie
AUDITÍVNE – schopnosť rozoznať smer odkieľ zvuk prichádza,
VIZUÁLNE – schopnosť rozlišovať podobnosti a rozdiely v tvaroch, predmetoch
ROZUMOVÉ – primeraný rozvoj rozumových funkcií dieťaťa
Treba však dodať, že absencia návštevy MŠ pre deti znamená problémy pri zaškoľovaní, najmä pre deti zo zanedbaného sociálneho prostredia.
V MŠ – Hont. Tesároch sme sa zamerali na preventívno-výchovnú logopedickú starostlivosť v predškolskom veku. Aplikácia zákl. reflexologických zákonitostí pri ovplyvňovaní vývinu reči v MŠ umožňuje, aby jazyková výchova plnila dôležitú integrujúcu funkciu.
Týmto systémom výchovy nám bolo umožnené včas odhaliť i nedostatky reči a to nielen ťažšieho charakteru, ale i také, ktoré sa v bežnej pedagogickej praxi prehliadajú, no majú nepriaznivé dôsledky na celkový rozvoj osobnosti dieťaťa. Osobným pohovorom s rodičom odporúčame návštevu logopedickej poradne.
Pedagogickí zamestnanci:
Meno/ Funkcia
Mgr. Erika Lukáčová/ Triedna učiteľka: I. trieda - prvý a druhý ročník
Mgr. Terézia Luptáková/ Učiteľka
Mgr. Michaela Mráziková/ Triedna učiteľka: II. trieda - tretí a štvrtý ročník
Bc. Ivana Severová Bachroňová/ zástupkyňa riaditeľky školy pre materskú školu/ učiteľka
Bc. Magda Straková/ učiteľka MŠ
Jana Liptáková/ Pedagogická asistentka/ Vychovávateľka
Nepedagogickí zamestnanci:
Meno/ Funkcia
Lucia Mozolová Bachroňová/ Vedúca zariadenia školského stravovania
Anna Dendišová/ kuchárka
Anna Kováčová/ pomocná kuchárka
Margaréta Paukovicová/ upratovačka